Σχολικές ψηφίδες – Θεματικό ιστολόγιο

Αρχική » ΔΡΑΣΕΙΣ » Erasmus+ Time Banks: εκπαιδευτικό ταξίδι στο Βερολίνο

Erasmus+ Time Banks: εκπαιδευτικό ταξίδι στο Βερολίνο

Κατά την εβδομάδα 7-12 Απριλίου 2024 δεκατέσσερις μαθητές του Α’ Αρσακείου Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης επισκέφθηκαν το λύκειο Europaeisches Gymnasium Bertha-Von-Suttner στο Βερολίνο της Γερμανίας, συνοδευόμενοι από δύο συνοδούς καθηγητές.

Οι Σ. Αναστασίου, Α. Ασημάκη, Γ. Κουστένης, Α. Μακρυδάκη, Ε. Μητσώνη, Α.Μ. Μόνου, Σ. Μπαλαφούτα, Μ. Μπαλτζόγλου-Κουσιέρα, Σ. Παμιαδάκης, Κ Παπαγιωτίδη, Ε. Πετεινού, Γ. Πρωτονοτάριος, Κ. Σαρκίρης, Γ. Χρυσοχοϊδης και οι συνοδοί καθηγητές τους Ε. Δοδοπούλου και Α. Λυμπέρης συμμετείχαν σε μαθησιακές δραστηριότητες οργανωμένες από το σχολείο υποδοχής.

Οι μαθητές προετοίμασαν ερευνητικές εργασίες σχετικές με τον εθελοντισμό και τις τράπεζες χρόνου, με στόχο να αναδειχθούν οι δράσεις του σχολείου μας στον τομέα αυτό και η αξία του ενεργού πολίτη.

Στο σχολείο Bertha-Von-Suttner τα παιδιά συμμετείχαν σε θεατρικές δραστηριότητες αλληλογνωριμίας που οργάνωσαν τα μέλη του English Theatre Berlin, ξενάγηση στο σχολείο, αθλητικές δραστηριότητες και τρία εργαστήρια ακτιβισμού, με στόχο τα παιδιά να κατανοήσουν πώς μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των κακώς κειμένων της κοινωνίας μας.

Είδαν παραδείγματα ακτιβιστών που μάχονται εναντίον των Νεοναζιστών και της ρητορικής του μίσους. Κατασκεύασαν τα δικά τους αυτοκόλλητα για την προώθηση του αντικειμένου για το οποίο θα αναλάβουν δράση και πόστερ για την προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων του ΟΗΕ για Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Οι μαθητές επίσης επισκέφθηκαν την έκθεση του μουσείου Futurium «Democracy in Progress» και την έκθεση «Topographie des Terrors – Berlin 1933-1945», είδαν την ταινία ανθρωπιστικού και πολιτικού ενδιαφέροντος «Ballon» και παρακολούθησαν μαθήματα ιστορίας για τον Ψυχρό Πόλεμο και το Τείχος του Βερολίνου, στο οποίο και ξεναγήθηκαν.

Επίσης έγινε ξενάγηση στα σημαντικότερα μνημεία του Βερολίνου. Η ξενάγηση αυτή έγινε κατά τη διάρκεια ποδηλατικού γύρου με στάση και ξενάγηση ανά μνημείο.

Το σημαντικότερο όφελος από το ταξίδι αυτό όμως ήταν οι σχέσεις που ανέπτυξαν οι Έλληνες μαθητές με τους Γερμανούς που τους φιλοξένησαν, αλλά και τους Ιταλούς συμμαθητές τους, που επίσης συμμετείχαν στο ίδιο πρόγραμμα. Τα παιδιά εξάσκησαν τα αγγλικά τους, ξεπέρασαν προσωπικές ανασφάλειες, ανέπτυξαν πρωτοβουλία και αυτοπεποίθηση, ήρθαν σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες, προπονήθηκαν με ένα λόγο για να γίνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες του αύριο, που ευχόμαστε να ζήσουν σε μία κοινωνία προοδευτική, δημοκρατική και φιλειρηνική.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί και συγχρηματοδοτεί το πρόγραμμα Erasmus+, ένα πρόγραμμα επιτόπιας, βιωματικής μάθησης αλλά και μία ευκαιρία για φιλίες πέρα από εθνικά και γλωσσικά σύνορα.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Europaeisches Gymnasium Bertha-Von-Suttner και τους καθηγητές του που ανέλαβαν τη διοργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος για την άψογη οργάνωση και ποικιλία των δράσεων, τη μαθησιακή αποτελεσματικότητά τους και τη θερμή υποδοχή και φιλοξενία που μας επεφύλαξαν. Θα θέλαμε επίσης να συγχαρούμε τους μαθητές μας για την επάξια εκπροσώπηση του σχολείου μας και να ευχαριστήσουμε τις οικογένειες των μαθητών, Ελλήνων και Γερμανών, για την υποστήριξη του προγράμματος.  

Erasmus+ Time Banks: educational trip to Berlin

During the week of April 7-12, 2024, fourteen students of the Α’ Arsakeiο Tositseiο High School of Ekali in Athens, Greece, visited the Europaeisches Gymnasium Bertha-Von-Suttner in Berlin, Germany, accompanied by two accompanying teachers.

S. Anastasiou, A. Asimaki, G. Koustenis, S. Balafouta, M. Baltzoglou-Kousiera, A. Makrydaki, E. Mitsoni, A.M. Monou, S. Pamiadakis, K Papagiotidis, E. Peteinou, G. Protonotarios, K. Sarkiris, G. Chrysochoidis and their accompanying teachers E. Dodopoulou and A. Lymberis participated in learning activities organized by the host school.

The students prepared research papers and powerpoint presentations related to volunteering and time banks, with the aim of highlighting our school’s actions in this field and the value of the active citizen.

At the Bertha-Von-Suttner school the students participated in theater activities organized by the members of English Theater Berlin, a school tour, sports activities and three activism workshops, with the aim of making the children understand how they can take initiatives to improve the ills of our society. They saw examples of activists fighting against Neo-Nazis and their hate speech. They made their own stickers to promote their cause of action and posters to promote the UN’s 17 Global Goals for Sustainable Development.

The students also visited the Futurium museum exhibition ‘Democracy in Progress’ and the exhibition ‘Topographie des Terrors – Berlin 1933-1945’, watched the film ‘Ballon’ of humanitarian and political interest and attended history lessons on the Cold War and the Berlin Wall, where they attended a guided tour.

There was also a tour of the most important monuments of Berlin. This took place during a bicycle tour with stops and comments at each monument.

The most important benefit from this trip, however, was the relationships that the Greek students developed with the Germans who hosted them as well as their Italian students who also participated in the same program. The children practiced their English, overcame personal insecurities, developed initiative and self-confidence, came into contact with different cultures and mindsets, to become the European citizens of tomorrow, who we wish to live in a progressive, democratic and peaceful society .

This is, after all, the reason why the European Union promotes and co-finances the Erasmus+ program, an on-site, experiential learning program and an opportunity for friendships across national and linguistic borders.

We would like to warmly thank the Europaeisches Gymnasium Bertha-Von-Suttner and its teachers who undertook the organization and implementation of the program for the impeccable organization and variety of activities, their learning effectiveness and the warm welcome and hospitality they extended to us. We would also like to congratulate our students for representing our school well and thank the families of the students, Greek and German, for supporting the program.


Σχολιάστε