Σχολικές ψηφίδες – Θεματικό ιστολόγιο

Αρχική » ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ » Ένα διαφορετικό μάθημα σχεδίου: δημιουργική επίσκεψη στο Μουσείο Ιστορίας και Τέχνης των Αρσακείων Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης

Ένα διαφορετικό μάθημα σχεδίου: δημιουργική επίσκεψη στο Μουσείο Ιστορίας και Τέχνης των Αρσακείων Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης

Τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024 οι μαθητές του τμήματος επιλογής «Καλλιτεχνικό Εργαστήρι» της Α’ τάξης του Α’ Αρσακείου Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Ιστορίας και Τέχνης των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης με την καθητήτριά τους κ. Κυριακή Πρεβενιού.

Πρόκειται για ένα μουσείο που φιλοξενεί ακριβή αντίγραφα αρχαίων έργων από διάφορες ιστορικές περιόδους, με επεξηγηματικές πινακίδες για κάθε εποχή. Πιο συγκεκριμένα, το εργαστήριο περιλαμβάνει επτά εκμαγεία γλυπτών αντιπροσωπευτικών της εξέλιξης της αρχαίας ελληνικής τέχνης και κοσμοθεωρίας και ένα αντίγραφο πήλινης οινοχόης του 8ου π.Χ. αι., πάνω στην οποία είναι χαραγμένη η πρώτη επιγραφή με ελληνικά γράμματα. Τα εκθέματα συνοδεύονται από επεξηγηματικό εποπτικό υλικό, συντεταγμένο από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων. Το υλικό αυτό αποτελείται από μια “ιστορική γραμμή” που αποτυπώνει διαδοχικά με εικόνες και σύντομα κείμενα τα σημαντικότερα γεγονότα από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή και από πίνακες που δείχνουν την ανάπτυξη της αρχαίας τέχνης από την κυκλαδική (3η π.Χ. χιλιετία) έως την ελληνιστική περίοδο (3ος-1ος π.Χ. αι.).

Εκεί υποδέχθηκε τους μαθητές η αρχαιολόγος κ.Ερασμία Παπαγεωργίου, υπεύθυνη για την βιωματική προσέγγιση του μουσείου και του πολιτιστικού του αποθέματος από τους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα τους ξενάγησε στον χώρο και τους παρουσίασε τα έργα που φιλοξενούνται στο μουσείο.

Στη συνέχεια οι μαθητές με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους σχεδίασαν εκ του φυσικού το άγαλμα που τους ανατέθηκε. Μια ομάδα τεσσάρων μαθητών σχεδίασε το Κυκλαδικό ειδώλιο (3η π.Χ. χιλιετία), μια ομάδα δύο μαθητών σχεδίασε το Άγαλμα Κόρης από την Ακρόπολη (6ος π.Χ. αι.), μια ομάδα πέντε μαθητών σχεδίασε το Χάλκινο Άγαλμα του Διός από τη θάλασσα του Αρτεμισίου (5ος π.Χ. αι.),μια ομάδα δύο μαθητών σχεδίασε το Χάλκινο Αγαλμάτιο του Ποσειδώνος (2ος π.Χ. αι.) και μια ομάδα τριών μαθητών σχεδίασε το άγαλμα του Διαδούμενου του Γλύπτη Πολυκλεἰτου (450-425 π.Χ.). Λαμβάνοντας υπ´ όψιν τις σχεδιαστικές μετρήσεις και τις τονικές διαβαθμίσεις, απέδωσαν με μολύβι το θέμα που παρατήρησαν.

Με αυτό τον πρωτότυπο, διεπιστημονικό τρόπο, λοιπόν, τα παιδιά ήρθαν σε πιο άμεση και βιωματική επαφή με το καλλιτεχνικό κληροδότημα του αρχαίου Ελληνισμού, καλλιέργησαν τις καλλιτεχνικές τους ικανότητες και χάρηκαν ένα διαφορετικό μάθημα σχεδίου!

On Monday, February 5, 2024, the students of the «Art Workshop» section of the 1st Arsakeiο Tositseiο Lyceum of Ekali, visited the History and Art Workshop of the Arsakeia – Tositseia Schools of Ekali, with their teacher Mrs. Kyriaki Preveniou.

It is a museum that houses exact replicas of ancient works from various historical periods, with explanatory plaques for each era. More specifically, the workshop includes seven casts of sculptures representative of the evolution of ancient Greek art and worldview and a copy of a clay wine cup from the 8th BC., on which the first inscription in Greek letters is engraved.

The exhibits are accompanied by explanatory supervisory material, compiled by the teachers of the schools. This material consists of a «historical line» that successively captures with images and short texts the most important events from antiquity to the modern era and from paintings that show the development of ancient art from the Cycladic period (3rd millennium BC) to the Hellenistic period (3rd-1st century BC).

The students were welcomed there by the archaeologist Ms. Erasmia Papageorgiou, responsible for the students’ experiential approach to the museum and its cultural stock. More specifically, he gave them a tour of the site and presented them with the works housed in the museum.

Then the students, under the guidance of their teacher, designed the statue that was assigned to them from nature. A group of four students designed the Cycladic figurine (3rd millennium BC), a group of two students designed the Statue of Kori from the Acropolis (6th century BC), a group of five students designed the Bronze Statue of Zeus from sea of Artemision (5th century BC), a group of two students designed the Bronze Statue of Poseidon (2nd century BC) and a group of three students designed the statue of Diadoumenos by the Sculptor Polykleitos (450-425 BC .X.). Taking into account design measurements and tonal gradations, they rendered in pencil the subject they observed.

In this original, interdisciplinary way, the children came into more direct and experiential contact with the artistic heritage of ancient Hellenism, cultivated their artistic skills and enjoyed a different art lesson!


Σχολιάστε